Hi havia una vegada…

L´altre dia vaig llegir un conte molt bonic inventat per un pare de l´escola on va la meva filla, amb el seu permís us l´escric perquè realment m´agrada molt.

        

              Hi havia una vegada una serp que era molt i molt llarga, tant llarga que molt poques vegades es veia la cua, era gran, molt gran. Però tenia un problema, moltes vegades mentre es movia per la selva li trepitjaven la cua, i ella no veia mai qui ho feia.

L´últim cop va trepitjar-li la cua un elefant i li va fer un mal espantós. La serp estava trista i no sabia què fer, sempre tenia por de que li trepitgessin , i es deia:  – però si jo faig molta por a tothom i tothom em trepitja la cua.

La serp va pensar: Hauré d´anar a veure el mussol que sempre és molt savi.

-Mussol, mussol, si us plau tu que ets molt savi, em pots ajudar?

    Quin problema hi ha grandiosa serp?, va dir el mussol.

-És que sóc tan llarga que ningú em veu la cua i tothom me la trepitja i em fan mal, i no sé qui m´ho fa perquè no em veig la cua…

-vaja si que realment tens un problema, crec però que tinc una solució.

Quina, quina?, va exclamar la serp.

-No te la puc dir.

-Perquè?

Doncs perquè em fas por, i algun dia voldràs menjar-me, va respondre el mussol.

-No, de debò, si m´ajudes no se´t menjaré mai, tens la meva paraula.

Llavors el mussol savi li va dir. És molt fàcil, ves a aquella casa que hi ha al final de la vall, hi vas de nit, i sense fer fressa, agafes un cascavell, un fil i demà vine.

El dia següent la serp va tornar a veure el mussol i li va dir:

– ja tinc el cascavell i el fil, i ara què faig?

I el mussol va dir, és molt fàcil, lliga el cascavell amb el fil a la teva cua i així quan caminis la teva cua farà fressa i tothom sentirà el so del cascavell, llavors s´adonaran que hi ha una cua de serp i no te la trepitjaràn.

La serp ho va fer així, i des d´aquell dia ningú més li va trepitjar la cua i des d´aquell dia aquella serp es va dir serp de cascavell.

Deixa un comentari

